Daily life·Lifestyle

Quarantaine tips | Zo hou je structuur!

Hi lieve lezers (als ik die nog heb),

Hoe is het met jullie? Houden jullie het nog een beetje uit in quarantaine? Of vind je het misschien wel prima zo? Hoe je er ook mee omgaat, ik hoop dat jullie in ieder geval gezond zijn.

Vandaag deel ik mijn quarantaine tips met jullie. Lekker cliché, maar voor mij werken ze. Dus waarom zou ik ze dan niet delen? Ik denk dat mijn weken er nu zelfs meer gestructureerd uitzien dan vóór de quarantaine. Wie had dat gedacht? Nou, ik in ieder geval niet van mezelf! Haha. Dus here we go, dit zijn mijn tips:

#1 Sta elke dag rond dezelfde tijd op

Wat voor mij goed werkt, is elke dag rond dezelfde tijd opstaan. Ik zet bijvoorbeeld mijn wekker iedere doordeweekse dag rond 07.00 uur. Zo houd ik ritme. Ik kan me voorstellen dat het tijdstip van opstaan voor iedereen anders is. Zo is de ene persoon bijvoorbeeld een avondmens, en de ander juist een ochtend mens die liever nog vroeger opstaat.

#2 Maak een To Do list

Elke ochtend maak ik een To Do list. Je kunt deze ook de avond van te voren maken. Op die manier heb je doelen voor jezelf en een reden om uit bed te komen. Zorg dat je To Do list realistisch is, en maak er eventueel een dagplanning van. Eerlijk, op dat eerste moet ik zelf nog oefenen. Maar je weet wat ze zeggen, oefening baart kunst. Ik denk dat dit het ultieme moment is om ermee te oefenen! Haha!

#3 Maak een dagplanning

Ik noemde dit al kort bij de vorige tip. Een dagplanning is iets wat mij erg goed helpt om structuur aan te brengen in mijn dag. In de planning zet ik naast wanneer ik welke taak ga doen ook mijn pauzes. Ik houd mijn pauzes elke dag rond hetzelfde tijdstip. Ik plan een koffiepauze, lunchpauze en een middagpauze in. Eigenlijk net als een “gewone” werkdag!

#4 Blijf bewegen!

Als je heel de dag binnen zit is het vanzelfsprekend dat je minder beweegt dan wanneer je on the go bent. Dat alle sportclubs nu gesloten moeten blijven helpt ook niet echt mee. Gelukkig zijn er genoeg sportclubs die online alternatieven bieden. Van sportschema’s tot aan het uitzenden van live lessen! Daarnaast is er sinds het begin van de quarantaine sowieso geen gebrek aan home workouts op Instagram en YouTube. Dus. Geen excuses. Haha!

Het lijkt ook alsof sommige mensen de quarantaine juist zien als hét moment om fit te worden. Eerlijk gezegd vind ik dat je ook door kunt slaan, en vind ik dat een beetje overdreven. Daarom heb de tip ook bewust geformuleerd als BLIJF bewegen. Daarmee wil ik maar zeggen: ga geen dingen doen die je normaal ook niet zou doen en voorkom dat je blessures krijgt.

Zelf sportte ik al een lange tijd gemiddeld drie keer per week op vaste dagen: 2x per week bodypump, 1x dansen. Ik blijf gewoon op dezelfde dagen de sport doen die ik al deed. Het enige verschil is dat ik nu niet in de sportschool sta, maar in mijn huis of in de tuin. Ik doe dit al vanaf het begin van de quarantaine zo, en kan het zeker aanraden. Het geeft me energie, en een grappige bijkomstigheid is dat ik op deze manier nooit vergeet welke dag het is!

#5 Zorg ervoor dat je leuke dingen doet

Ja, oké, ik weet dat dit voor sommigen misschien moeilijk is, want veel mensen zullen vooral uitjes buiten de deur zien als het leukste om te doen. Zoals uiteten, naar de bioscoop, naar een feestje, en ga zo nog maar even door… Dat we deze uitjes moeten missen betekent echter niet dat je niets leuks kunt doen! Probeer eens wat anders. Ga bijvoorbeeld iets bakken, hou een verwenavondje inclusief maskertjes, films, chocola en popcorn voor jezelf (of samen met je moeder of zusje!) of organiseer eens een ouderwetse spelletjesavond voor je gezin.

Wellicht heb je wat aan deze quarantaine tips! Dit was mijn persoonlijke top 5. Als je nog tips hebt om mijn lijstje mee aan te vullen, laat het dan vooral weten in de comments. Sharing is caring!  

Liefs & stay safe,
Lisanne

Een gedachte over “Quarantaine tips | Zo hou je structuur!

Geef een reactie! Dat vind ik altijd inspirerend en motiverend ♥

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s